PENGENALAN PERAK NAZA BLADE OWNER CLUB
PERAK NAZA BLADE OWNER CLUB INI TELAH DITUBUHKAN PADA BULAN DISEMBER 2014 ATAS PERBINCANGAN RINGKAS SAUDARA KHARUL, AMY, AJAK DAN AZLEE. KELAB INI DIADAKAN BAGI MENGERATKAN HUBUNGAN SILATULRAHIM ANTARA SEMUA PEMILIK JENTERA NAZA BLADE KHASNYA UNTUK ANAK JATI ATAU YANG MERANTAU DI NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN.
BAGAIMANA PUN KAMI MASIH MENERIMA MANA-MANA RAKAN DAN SAHABAT DARI NEGERI LAIN UNTUK TURUT SERTA BAGI BERKONGSI PENDAPAT, PENGALAMAN, PENJAGAAN RAPI DAN LAIN-LAIN HAL BERKAITAN JENTERA NAZA BLADE INI. ADMIN PERAK NAZA BLADE OWNER CLUB MENGUCAPKAN RIBUAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.
SEMOGA SEMUA AHLI PERAK NAZA BLADE OWNER CLUB INI AKAN LEBIH RAPAT DAN MENJALINKAN HUBUNGAN SEPERTI SEBUAH KELUARGA YANG HARMONI. SEKIAN, TERIMA KASIH.
PERSOALAN DIMINDA ANDA MENGENAI JENTERA NAZA BLADE, KAMI SEDIAKAN MAKLUMAT ASAS JENTERA NAZA BLADE INI. SELAMAT MEMBACA.
* SEJARAH NAZA BLADE
NAZA BLADE telah berada di parasn Malaysia sejak 2005 LAGI.
Sejarah Model Blade 250/250R adalah keluaran Hyosung Motor Co yang berpusat di
Korea Selatan yang lebih dikenali sebagai Comet 250/250R. (aku dengar di tiru
atas motor Suzuki SV naked)enjin patented suzuki.. under license.. tapi buatan
korea...Kemudian Naza bikes telah ambil model ni melalui perpindahan teknologi
untuk kedua-dua model adalah melalui kerja sama antara NAZA Bikes dan Hyosung
Korea.Model ini telah mengalami beberapa perubahan spesifikasi untuk
memenuhi permintaantempatandengan perubahan
terkini dilakukan adalah spesifikasi mesin EFI (Elektronik Fuel
Injection).Blade adalah motosikal yang menjimatkan minyak dengan kapasiti
tangki yang boleh menampung 17 liter.
* PRESTASI NAZA BLADE
Hilangkan sifat negetif ...model 250 tu bukan tak ok..kuasa maksimum
sehingga 175 kilometer sejam..walaupun pun engin 2 cylinder dan berbeza
compression ratio dan torque dengan 4 cylinder inline,di kira cukup kuat dan
boleh dikatakan memuaskan.sebagai
perbandingan Kawasaki Ninja ZXR250
menggunakan enjin 4 silinder 16 valve memang lah kawasaki ninja ZXR250 memang lah lebih baik....
menggunakan enjin 4 silinder 16 valve memang lah kawasaki ninja ZXR250 memang lah lebih baik....
Lagi satu Jangan bandingkan moto besar versi neked dengan
motor kecik ( kupcai macam Y135LC dan 125Z). Kalau Kupcai memang lincah di
jalan raya ketika banyak kereta, sebab body kecik (Senang cilok), motor besar
versi neked ni nak bawak kena lebih berhati-hati sebab body besar. jadi untuk
jalan yang banyak kereta tak sesuai di bawa laju-laju. tapi cuba la kat hi-way…pecut
150km pun dah lain rasa… tok sah la nak cite 180km.. ke atas…
* ALAT GANTI DAN KETAHANAN
Tentang ni saya dah pastikan sebab saya pakai motor ni... Banyak sahabat kita yang berkemahiran dalam baik pulih motor ini. lagi satu kelebihan motor ini barang alat gantinya mudah digabungkan dengan alat ganti motor lain.Saya galakkan anda sertai sahabat-sahabat kita di media sosial contohnya di Facebook.. Banyak kelab telah ada di Malaysia contoh yang paling ramai Facebook Naza Blade Malaysia, Facebook Naza Blade Community dan kelab kami di Facebook PERAK NAZA BLADE OWNER CLUB ini.
Ade gak yang kata bila ianya buatan dari korea sudah pasti ianya
tidak berkualiti tinggi. pakai lama sikit dah.. itu rosak ini rosak. Tapi bagi
aku lah moto mane yang tak ada masalah..Mungkin kalau yang model lama tu ada
lah masalah tapi kalau motor yang baru tu dah banyak Naza buat improved
mengatasi masalah demi masalah.Tak ada engineer yang nak buat enjin
bermasalah.Sikit-sikit tu adat la…
Jentera Naza Blade Admin PNBOC. NZ250GTR.
Kalu naza tahun 2008 masih berbaloi ke
BalasPadamTrimakasih bagi ulasan dan semangat saye baru beli motor naza n5 250 ni mungkin ape2 masaalah bolehlh saye bertanye kut.
BalasPadamNak tnye sikit naza scurse 250 ade pakai tangki cooland ke??
BalasPadam